van Kaapstad naar Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Sandra Bos - WaarBenJij.nu van Kaapstad naar Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Sandra Bos - WaarBenJij.nu

van Kaapstad naar Hermanus

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

18 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Hermanus

Vanmorgen de laatste spullen in de koffers gestopt en nog lekker ontbeten. We zijn lopend naar het voetbalstadion, waar Nederland tijdens de WK in 2010 heeft gespeeld, gegaan. Toen Ron daar kaartjes wilde kopen werd er gezegd dat er vandaag geen rondleiding was i.v.m. een evenement dat er morgen is. We konden alleen even het stadion in en op de 6e verdieping vanaf de tribune op het veld kijken. Het is wel een groot stadion, er kunnen 55.000 mensen in. Er werd getraind door Ajax Capetown. Toen ik vroeg welk evenement er morgen is zei ze dat het de wedstrijd van Ajax Capetown tegen Warriors is. Daar verwachten ze 5000 bezoekers. Wij vonden het bijzonder dat er dan een dag van te voren al geen rondleiding meer mogelijk was. We waren met 15 minuten klaar. Weer terug gelopen en op een terras iets gedronken. Het was heerlijk weer, 20 graden, dus we zaten daar lekker. Nog een ijsje gekocht en toen terug om onze spullen op te halen en verder te gaan naar Hermanus.
Om half 12 reden we weg uit Kaapstad. Het was een mooie route hier naar toe. Een groot stuk langs de kust. In Gordons Bay hebben we wat gegeten en nog even in de haven gekeken. Daar zwom een zeeleeuw lekker in het rond. Toen verder gereden en onderweg nog gestopt op een uitkijkpunt waar wat meer auto's stonden. Daar zagen we langs de kust een walvis zwemmen. Gister hebben we nog een verrekijker gekocht, zodat we het wat beter kunnen bekijken allemaal. In Betty's Bay zijn we nog bij een pinguïn kolonie gaan kijken. Hier was het een stuk rustiger als bij Boulders Beach. Er zaten wel weer veel pinguïns ook met pluizige jongen. Hier liepen ook een soort van grote cavia's rond, die noemen de Zuid Afrikanen "dassies". Weer in de auto voor het laatste half uurtje. Nu zijn we in de Whale Rock lodge. Het ziet er allemaal mooi uit, het is hier wel fris, de haard brand en de verwarming staat aan. Voor morgenmiddag hebben we een whale watch tour geboekt. Morgenochtend gaan we eerst een wandeling langs de kust maken. Nu nog in het dorp iets eten.