Amsterdam, Dubai, Johannesburg en Tzaneen - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Sandra Bos - WaarBenJij.nu Amsterdam, Dubai, Johannesburg en Tzaneen - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Sandra Bos - WaarBenJij.nu

Amsterdam, Dubai, Johannesburg en Tzaneen

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

07 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Zaterdagavond om 22.15 uur zijn we vertrokken vanaf Schiphol naar Dubai. Na een prima vlucht, met de A380 van Emirates, kwamen we daar na 6 uur aan. Het was daar onze tijd 4.30 uur. Op het vliegveld hebben we wat ontbeten en rondgekeken. Toen weer naar de gate voor het laatste stuk naar Johannesburg. We vlogen weer met zo'n groot vliegtuig, maar nu nog 8 uur. Wij dachten 6, maar met Dubai is er nog een tijdsverschil van 2 uur. Dat waren we even vergeten. We hebben allemaal wel een beetje geslapen want we waren best moe inmiddels. Om 16.20 uur waren we in Johannesburg en werden we opgewacht door iemand van Africa Feeling en naar ons guesthouse gebracht, Glendouwer View, daar werden we heel vriendelijk ontvangen en hadden we 2 prima kamers. We moesten wel naar een restaurant om iets te eten, dat kon daar niet. We hebben heerlijk gegeten, Ron een dikke T-bone, Mel een grote Kipschnitzel en Eef een stuk kipfilet, alles van de gril, zelf had ik een heerlijke salade. We hadden ook allemaal een voorafje en wat te drinken. Van de prijs sloegen we stijl achterover dit alles heeft wel
€ 58,-- gekost. Wij vonden dat niet veel voor zoveel eten.
Daarna weer terug en om 22 uur lagen we allemaal in bed. Het was wel wat fris, dus heerlijk onder het dekbed gekropen.

Na goed geslapen te hebben hadden we vanmorgen om 8 uur een lekker ontbijtje met een gebakken eitje. Na het ontbijt werden we toegezongen door het personeel met het Afrikaanse volkslied. Heel bijzonder en ik ben zo'n muts die dan volschiet. Wanneer word je nu zomaar toegezongen. Een mooi begin van, hopen we, een bijzondere reis.

Nadat de huurauto gebracht is zijn we om 10.15 uur op weg gegaan naar Tzaneen. Een rit van 415 km. Ron is het eerste stuk gaan rijden, even wennen aan het links rijden, maar dat ging prima. Een paar keer de ruitenwisser in plaats van de richtingaanwijzer, maar het went snel. Tussen de middag ergens een broodje gegeten en daarna ben ik verder gaan rijden. Onderweg zag je het landschap steeds wat groener worden. In de omgeving van Tzaneen wordt ook veel fruit geteeld, we zijn langs avocado- en bananen farms gereden. Op een bord zagen we dat er een waterval was, wij die weg ingeslagen om te kijken. Het was een rotsachtige hobbelweg naar boven en we wisten eigenlijk niet hoever. Op het moment dat we eigenlijk dachten om te keren, omdat we wel voor het donker in Tzaneen wilden zijn, kwamen we bij een hutje. Daar wat betaald en toen nog een klein stukje naar de waterval gereden. Onderweg zaten er nog twee aapjes in de boom ook. Auto geparkeerd en een stukje gelopen naar de waterval. Het was zeker de moeite waard dat we hiervoor van de weg gegaan zijn. Na wat foto's gemaakt te hebben snel weer verder. Om 17.15 uur kwamen we aan bij Kings Walden. Wat een adembenemend mooi uitzicht hier en prachtige kamers, met haardvuur. Een bijzondere plek. Om 18 uur is het hier pikdonker en zie je niks meer. Ook koelt het hard af en is zo'n haardvuur wel lekker. Dit verslag zit ik ook te typen bij het haardvuur in de bar. Straks krijgen we hier een heerlijke maaltijd, gekookt door de eigenaar. We zijn benieuwd, het klonk in ieder geval lekker. Morgen gaan we weer verder naar het Krugerpark.

• 07 Augustus 2017 - 18:47

Yvonne:

Wat super leuk om jullie verslag te lezen van jullie bijzondere reis.
    Veel plezier nog!

Groetjes,
    MYSI xxxx

• 07 Augustus 2017 - 18:47

Oma :

Morgen vroeg opstaan voor de zonsopkomst en het mooieuitzicht.

• 08 Augustus 2017 - 12:42

De Streefjes:

Wat leuk om te lezen!! Geniet van alles. Xxx van ons