van Tzaneen naar Phalaborwa - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Sandra Bos - WaarBenJij.nu van Tzaneen naar Phalaborwa - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Sandra Bos - WaarBenJij.nu

van Tzaneen naar Phalaborwa

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

08 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Gisteravond hebben we heerlijk gegeten in het restaurant bij het haardvuur. De eigenaar heeft zelf gekookt, een voorafje, toen een soepje, daarna een heerlijk zacht stuk vlees en als toetje een cheesecake.
Vanmorgen werden we wakker van een geluid dat we niet thuis konden brengen, een vliegtuig of een lossende vrachtwagen, geen idee??? Na een appje van Mel, snel de gordijnen open, want het was een hele groep apen die over het dak aan waren komen hollen. Erg leuk om te zien, zo met z’n allen in de tuin en in de bomen. Het eerste wild was gespot voor vandaag! Er was vandaag een heerlijk ontbijt, helemaal met een menukaart, vooraf vers fruit met griekse yoghurt en een soort cruesli of een smoothie, beide was het erg lekker. Daarna konden we kiezen uit verschillende gebakken eieren en french toast.
Voordat we weg zouden gaan nog even in de tuin gezeten naar de spelende groep apen gekeken met een kopje koffie en thee. Zo zou je wel uren kunnen blijven kijken, apen zijn altijd leuk om te zien. Maar we moesten echt wel vertrekken van deze prachtige plek.
Op weg naar Phalaborwa, daar is onze lodge voor de komende drie nachten. Een kilometer vanaf de ingang van het Krugerpark. Dit is ongeveer 1,5 uur rijden. Onderweg hebben we goed gekeken of we al wat wild konden spotten. Een paar apen langs de weg, wat hertjes en een olifant bij een droge rivier gespot. Bij de lodge aangekomen hebben we ingecheckt en de spullen naar onze safari lodge gebracht. We hebben hier een prachtig ruim safari huis met een veranda, de foto’s volgen later. Ook die van gister trouwens, want de wifi is niet optimaal en foto’s plaatsen lukt nog niet. Van de eigenaar van onze laatste overnachting hadden we een leuke route voor het Krugerpark gekregen voor vandaag en die zijn we gaan rijden.
Eerst de kaartjes voor het park kopen, dat is nog niet zo simpel. Van iedereen een paspoortnummer noteren, gegevens van de auto en een handtekening van alle vier. Dit moet gewoon weer als we morgen weer komen. Toen werd de auto nog doorzocht of we geen wapens en alcohol bij ons hadden, want dat mag allemaal niet.
Eindelijk dan het Krugerpark in. In het begin reden we over een asfalt weg waar je 50 km per uur mag rijden, hier zagen we nog niet zo veel, alleen wat hertjes. Verderop de route genomen die we gekregen hadden vanmorgen. Dit was geen asfalt weg meer. Hier kwamen we wel wat beesten tegen. Olifanten, apen en zebra’s. Verderop bij een watertje stonden wat wrattenzwijnen, impala’s en ook een giraffe te drinken. Verderop lag ook een groep buffels, maar dat was een beetje te ver. Ook nog een groep zebra’s kwam uit de bosjes om te drinken, dat zijn ook van die mooie dieren. Na wat verder gereden te hebben nog weer wat buffels bij het water en daar zeiden mensen tegen ons dat ze een stukje verderop net een luipaard gezien hadden. Wij snel verder gereden om te kijken of we die ook konden spotten. Dat is helaas niet gelukt. We zijn doorgereden naar Letaba, daar is een plek waar je een mooi uitzicht hebt en ook iets kan eten en drinken en naar het toilet. Het was inmiddels half 4 en we hadden best trek. Volgende keer maar iets te eten mee in de auto. Je staat overal toch wat langer stil als je denkt als er iets te zien is. Na wat gegeten te hebben weer terug, want je moet wel om 18 uur het park uit zijn en het was zeker nog een uur terugrijden. Onderweg nog gestopt voor een paar giraffen, maar die stonden wat tussen de bomen en die zag je niet zo goed. Ook nog een eenzame buffel, een groep hertjes die de weg overstaken en op de rem voor overstekende zebra’s. We waren in ieder geval op tijd bij de uitgang. Nog even langs de Spar voor wat blikjes drinken hier in de koelkast. Morgenochtend staat er een riviersafari op het programma. Om 7 uur moeten we klaar staan, dus niet te laat naar bed en vroeg ontbijten. Nu gaan we eerst wat eten en kijken of de wifi het daar doet zodat ik dit verslag kan plaatsen. We hebben nu gegeten en zitten in de bar aan de koffie en thee en er is hier wel wifi. Alleen lukt het nog steeds niet om foto's te plaatsen. Het gaat vast nog lukken deze reis.
Welterusten allemaal