Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sandra Bos - WaarBenJij.nu Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sandra Bos - WaarBenJij.nu

Kaap de Goede Hoop

Blijf op de hoogte en volg Sandra

14 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na heerlijk geslapen te hebben en een lekker ontbijt zijn we met de auto op weg naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop gegaan. Eerst zijn we bij Kirstenbosch Botanische tuinen gaan kijken. Daar hebben we een rondje gelopen. Een heel mooi aangelegd park met als achtergrond de bergen. De tuin is nu niet op z'n mooist omdat het winter is. We hadden het met een uurtje wel gezien. Toen weer verder via Simon's Town, een leuk plaatsje om te zien. Daar heb je Boulders Beach, de plek waar de pinguins zitten. Op dit moment is het broedseizoen, ze zitten overal tussen de bosjes met kleintjes. Op het strand zie je ze lopen en zwemmen in de zee, leuk om te zien. Het zijn grappige beestjes als je ze zo ziet waggelen. Toen weer verder richting Kaap de Goede Hoop. Dit is een prachtige route door een natuurreservaat, langs de kust met geweldig mooie uitzichten. Daar aangekomen de auto geparkeerd. Er wordt hier overal gewaarschuwd voor baboons (bavianen). Die lopen overal en zijn tussen de auto's en de mensen op zoek naar wat lekkers. Altijd leuk om aapjes te kijken. We hebben daar bij het restaurant "Two Oceans"gegeten met een prachtig uitzicht. Cape Point is de plaats waar de Atlantische en de Indische oceaan in elkaar over gaan. Terwijl we daar over de zee uitkeken zagen we allemaal bootjes naar dezelfde plek toe varen. De ober zei dat er daar walvissen zaten. Wij natuurlijk steeds de zee in de gaten houden en uiteindelijk zagen we dat er water gespoten werd en zag je de rug van een walvis. We hopen dat we er later deze reis meer gaan zien. Natuurlijk nog even een foto bij het het bord van Cape Point. Toen naar de auto, tussen de bavianen door. Met de auto zijn we naar Kaap de Goede Hoop gereden. Onderweg nog gestopt bij een groepje struisvogels, die hadden we nog niet van dichtbij gezien. Ze liepen daar langs de weg. Verderop de auto geparkeerd, het is wel heel toeristisch, er staan veel auto's en bussen. De zee is er heel wild, mega hoge golven die op de rotsen klappen. Daar in de rij voor een foto bij het beroemde bord van Kaap de Goede Hoop. Toen weer verder gereden. Bij Scarborough nog even gestopt en naar de ruige zee met surfers gekeken. Dat is mooi om te zien hoe die op zo'n plank door een hele hoge golf gaan. Toen weer door via Kommetje en Noordhoek, ze hebben hier wel grappige plaatsnamen. In de stad werd het een stuk drukker, het was ook al 17 uur en dan hebben ze hier natuurlijk ook spits. De file stond er om de stad uit te komen en wij kwamen erin, dus dat ging goed. Nu drinken we nog wat en gaan straks naar Waterfront om te eten bij een visrestaurant. Misschien is er nog wat tijd om naar de shopping mall te gaan.

• 14 Augustus 2017 - 21:04

Jacques:

Wat geweldig om dit allemaal te lezen. Zoals je merkt zijn wij nu ook aangesloten bij de familie. Groetjes

• 14 Augustus 2017 - 23:03

Opa Oma:

Dat wat je verteld doet denken aan onze reis groetjes