Een dagje Waterfront - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sandra Bos - WaarBenJij.nu Een dagje Waterfront - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sandra Bos - WaarBenJij.nu

Een dagje Waterfront

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

15 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen toen we wakker werden was het al flink aan het regenen. Op internet even gekeken, daar stond dat het rond de middag weer droog zou zijn. Dat kwam goed uit, want vanmorgen wilden we toch al naar het "Two Oceans Aquarium" gaan. Dat is allemaal overdekt en onze tour naar Robbeneiland stond om 13 uur op de planning. Tijdens het ontbijt werd ons gevraagd wat de plannen voor vandaag waren. Toen wij die verteld hadden zei ze dat ze niet wist of die boot wel zou uitvaren met dit weer. Ze ging het voor ons navragen. Helaas kwam ze terug met de boodschap dat alle tochten voor vandaag geannuleerd waren. Wat balen, de tickets hiervoor hadden we thuis al geboekt, omdat het anders al vol zou zijn als we hier waren. Op internet stond het voor de rest van de week allemaal uitverkocht. Dan maar andere plannen maken voor de middag. Dat is uiteindelijk winkelen in het overdekte winkelcentrum "Victoria Wharf" geworden. Na het ontbijt zijn we rond 10 uur naar het aquarium gegaan. Hier laten ze alle vissen zien die in de zeeën hier zwemmen. Altijd leuk om te zien. Ook nog gekeken naar het voeren van de pinguins. Dat is altijd grappig om te zien. Onder de tunnel doorgelopen waar de roggen en andere grote vissen om je heen zwemmen. Het was mooi gedaan en leuk om gezien te hebben. Toen we het allemaal gezien hadden zijn we naar het winkelcentrum gelopen. Eerst nog even geinformeerd bij het Robbeneiland museum of er misschien nog kaarten waren voor een dag dat we hier nog zijn. Helaas is alles echt tot maandag vol. Heel jammer, maar het is niet anders. Daar zijn we nog even door het museum gelopen en toen naar de winkels. Wat een gigantisch winkelcentrum, met 240 winkels. Je hebt er alles, alle merken hebben er wel een winkel. Ook de luxe merken, Versace, Gucci, Hugo Boss, je kent het wel. Maar ook Adidas, Nike, Puma, H&M, Body Shop etc. We hebben niet alle winkels gezien hoor. De meiden nog een sweater gekocht, het is hier toch best wat fris, dus die konden ze nog wel gebruiken. Nog heerlijk gegeten bij de Italiaan tussen de middag. Mel, Eef en ik zijn nog in het "Cape Wheel" geweest, een heel groot reuzenrad. Hieruit had je een mooi uitzicht, het was inmiddels ook opgeklaard, dus we konden het goed zien allemaal. Het voetbalstadion, waar Nederland tijdens het WK gespeeld heeft, is hier ook dichtbij. Hier willen we vrijdag voor we vertrekken nog gaan kijken. Tijdens de lunch hadden we het erover dat het wel heel jammer was dat Robbeneiland niet doorging. We hebben besloten om dit maandag nog te gaan doen. Dan zijn we in Stellenbosch, daar vandaan is het 45 minuten rijden, dat is goed te doen. Dus nog een keer terug naar het museum en daar kaartjes voor maandag de 21ste gekocht. Dan hopen we dat het weer wel meewerkt en we het uiteindelijk nog wel kunnen zien. Rond 17.30 uur waren we terug bij het hotel en hebben we nog een spelletje zitten kezen. Vanavond heerlijk sushi gegeten. Nog een spelletje gespeeld, Ron staat bovenaan met winnen. Nu naar bed nog wat lezen en een woordje wegleggen met wordfeud. Morgenochtend gaan we naar Houtbay, daar op een boot naar de pelsrobben kijken.