Van Stellenbosch naar Mauritius - Reisverslag uit Balaclava, Mauritius van Sandra Bos - WaarBenJij.nu Van Stellenbosch naar Mauritius - Reisverslag uit Balaclava, Mauritius van Sandra Bos - WaarBenJij.nu

Van Stellenbosch naar Mauritius

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

23 Augustus 2017 | Mauritius, Balaclava

Dinsdagochtend hebben we eerst de koffers ingepakt voor we gingen ontbijten. Na het ontbijt zijn we een stukje gaan wandelen langs de winkeltjes en galeries in Stellenbosch. De meiden had niet zoveel genomen bij het ontbijt, want ze wilde nog wel zo'n lekkere wafel. Het begon best hard te regenen, dus zijn we ergens anders, waar we liepen naar binnen gegaan om koffie te drinken. Hier hadden ze ook wafels en pannenkoeken, dus dat kwam helemaal goed. Weer terug hebben we gedag gezegd en zijn we gaan rijden naar het vliegveld van Kaapstad. Dat was een half uurtje en ging soepel. Op het vliegveld de auto ingeleverd en de koffers afgegeven. Nog wat winkeltjes gekeken en iets gegeten voor we gingen boarden. Ze hebben ons achter in het vliegtuig 6 stoelen gegeven, dus we zaten best ruim. Het was 4,5 uur vliegen naar Mauritius en er is daar een tijdsverschil, het is er 2 uur later. Alles ging heel voorspoedig, we vertrokken op tijd en waren er een half uur eerder. Lokale tijd 21.45 uur. De paspoortcontrole ging ook snel en toen we bij de bagageband aankwamen lagen onze koffers er ook al op. Ze stonden ons al op te wachten en brachten ons naar een minibusje. Die bracht ons naar het hotel, dat was 1 uur rijden. Het was donker, dus weinig gezien onderweg. Bij het hotel werden we naar onze kamers gebracht, 2 kamers met een tussendeur, gezellig hoor. Ze hadden nog iets te eten klaargezet, daar hebben we nog iets van genomen. Toen de koffers uitgepakt en lekker naar bed.

Vanmorgen toen ik wakker was maar eens op het balkon gekeken naar het uitzicht. We kijken op de tuin die aan het strand ligt. Een mooi uitzicht. Even lekker zitten lezen op het ligbedje daar. Toen de meiden wakker gemaakt en aangekleed om te ontbijten. Het is een groot hotel, 250 kamers. Dat is best even wennen voor ons na al die kleine lodges en hotels. Een druk ontbijtbuffet dus, maar wel allemaal lekkere dingen, keuze genoeg. Na het ontbijt wat uitleg gehad over het hotel en de hostess heeft gezegd wat er op het eiland te doen/zien is. We hebben 2 dagtochten geboekt. Vrijdag gaan we naar de oostkust, naar een mooie lagune om te snorkelen en langs een mangrove bos met waterval. Maandag worden we om 6 uur opgehaald voor een tochtje van 2 uur met een speedboot, daar gaan we zwemmen met de dolfijnen die daar zwemmen, als ze er zijn. In de middag gaan we dan met een minibus wat dingen op het eiland bekijken.
Vandaag hebben we een heerlijke stranddag gehad. Op het bedje in de zon onder de palmbomen liggen lezen. Evelien is bijna de hele dag aan het snorkelen geweest. Met haar go pro filmen en foto's maken van de vissen. Het is hier best heel mooi onder water. Boven water ook. Er liep nog een bruidspaar op het strand om mooie foto's bij zonsondergang te maken. Het is hier om 18 uur donker. Vanavond weer gegeten van het buffet, was allemaal prima. Nog een spelletje gespeeld en nu lekker naar bed.
Morgen nog een rustig dagje strand, dan schrijf ik geen verslag, of er moet iets bijzonders gebeuren. Vrijdag ben ik er weer.