Houtbaai, struisvogelfarm, St.James en Muizenberg - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Sandra Bos - WaarBenJij.nu Houtbaai, struisvogelfarm, St.James en Muizenberg - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Sandra Bos - WaarBenJij.nu

Houtbaai, struisvogelfarm, St.James en Muizenberg

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

16 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Vandmorgen regende het weer en was het best fris, 11 graden maar. Gisteren hadden we via internet een boottochtje geboekt in Houtbaai. Een tocht van 40 minuten naar Duikereiland. Op dat kleine eilandje in de oceaan leeft een kolonie Kaapse pelsrobben.
Na het ontbijt zijn we vertrokken in de hoop dat het weer wat op zou knappen. We moesten 45 minuten rijden, toen we daar aankwamen bleek de boot kapot te zijn en ging ze bellen of we met een boot van een andere maatschappij mee konden. Gelukkig mochten we daar nog bij. Tijdens het wachten nog een flinke bui en daarna was het droog. De zee was nog wel erg ruig. We gingen tegen golven van wel 3 meter hoog in. Die boot ging aardig te keer en op het voor- en zijdek werd je nat van de golven die over het dek sloegen en tegen het schip aan sloegen. Mel werd een beetje misselijk, Eef en ik bleven gelukkig nog goed. Bij het eiland bleef de boot even liggen om te kijken en foto's te maken en daarna gingen we weer terug. Op de terugweg ging hij niet zo tegen de golven in en ging het wat beter. In de haven zaten en zwommen ook nog wat van die beesten. Leuk om gezien te hebben en blij dat we toch gegaan zijn, We zijn toen nog een stuk verder, weer richting de Kaap, gaan rijden, maar nu vanaf de andere kant. Maandag hadden we dat stuk nog niet gedaan en daar zijn ook nog wel leuke plaatsjes. We hadden er toen in ieder geval een struisvogelfarm gezien, maar er geen tijd meer voor. Dus weer die kant op rijden en kijken of we het weer kunnen vinden. Dat is gelukt en het was open ook. Daar hebben we eerst een heerlijk stukje struisvogelfilet gegeten, vers van de farm. Toen een korte rondleiding. In de winter is het geen broedseizoen voor de struisvogels, maar ze heeft wel verteld hoe het allemaal in z'n werk gaat en hoe zo'n beest in elkaar zit en afstamt van de dinosaurus. Het is ook geen vogel. De veren van vogels zijn waterafstotend en die van een struisvogel niet. We zijn er weer een stuk wijzer van geworden. Er waren een paar jongen van 16 weken uit, die stonden bij elkaar, ze zijn wel heel grappig. Die mochten we ook aaien. Er wordt ook van alles gemaakt van struisvogelleer, dat is het 2 na sterkste leer wat er bestaat. Dat van een krokodil is alleen sterker. We hebben maar geen struisvogel lederen tasje gekocht. Wel nog wat voer, daar mochten we 2 struisvogelvrouwtjes mee voeren. Ze pikken het voer nog best hard van je hand en eten je vingers er bijna bij op. Het begon weer te regenen, dus snel naar de auto en verder. Op naar St. James, daar staan gekleurde bad huisjes op het strand, die staan in alle boekjes, dus even het strand op om te kijken en wat foto's te maken. Het ziet er vrolijk uit die gekleurde huisjes. Toen we over de zee aan het kijken waren zag Mel een walvis spuiten, redelijk dicht aan de kust. Er zaten er wel een paar en iedere keer zag je ze water spuiten en een paar vinnen boven water. Goed ingezoomd met de camera en een foto gemaakt, maar het was nog te ver weg om het goed te zien. Weer snel terug naar de auto gelopen want het begon weer te regenen. Er was wel een mooie regenboog te zien. Doorgereden naar Muizenberg, dat is het volgende plaatsje. Daar de auto geparkeerd bij het strand waar ze aan het surfen waren. Mooi op die hoge golven. Daar zijn we wat gaan drinken. Toen Ron aan de ober vroeg hoe het hier zat met de walvissen zei hij dat er vanmiddag orka's zwommen. Wij de foto laten zien die we net gemaakt hadden of dat er dan 1 was. Dat was er zeker 1, want walvissen hebben niet zo'n vin. Dat is toch gaaf dat je die zo dichtbij de kust ziet zwemmen. Het was ondanks de regen toch weer een hele leuke dag. Terug naar ons hotel en daar even gezeten. Weer geprobeerd om foto's bij de verslagen te krijgen, maar het lukt niet. Weet niet waar het aan ligt. Hoop dat het dan thuis op de computer wel wil lukken.
Vanavond weer heerlijk gegeten en daarna nog een spelletje gespeeld en nu weer naar bed. Morgenochtend op tijd ontbijten want om 10 uur gaan we fietsen door een "Township". We zijn heel benieuwd hoe dat zal zijn.

• 17 Augustus 2017 - 17:11

Jacques :

Wel geweldig om te zien allemaal. Foto's komen we later wel kijken. Geniet ervan

• 17 Augustus 2017 - 17:15

Nancy:

Hallo lieve familie,

Leuk hoor al die verhalen. Ik heb ze niet allemaal gelezen maar volgens mij hebben jullie het prima naar jullie zin. Echt een belevenis lijkt mij. Ik wens jullie nog heeeel veeel plezier en hopelijk een zonnetje de komende dagen. Hier gaat ook alles prima lekker bezig met de winkel. Volgende week komen de stylistes dus dan is het af. Vorige week heeft Jeroen nog het bed van moeder Til en Jacqueline geplaatst dus iedereen nu op zijn eigen plekkie. Moeder Til helemaal trots en blij volgens mij want Jeroen moest nog even kijken toen het bed etc was opgemaakt. Dat rust allemaal maar weer. Groetjes van ons.