Whale Watching in Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Sandra Bos - WaarBenJij.nu Whale Watching in Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Sandra Bos - WaarBenJij.nu

Whale Watching in Hermanus

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

19 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Hermanus

Naar vandaag hadden wij allemaal best uitgekeken. Walvissen van dichtbij zien. Na lekker geslapen te hebben en een heerlijk ontbijtje in de tuinkamer zijn we eerst gaan wandelen. Er loopt vanaf hier een pad, het "Kuspaadjie" op z'n Afrikaans, langs de kust naar het centrum van Hermanus. Dat is ongeveer 40 minuten wandelen. Wij hebben er wel iets langer over gedaan, onderweg zijn we regelmatig gestopt. Even op een bankje zitten uitkijken over de zee of we een walvis konden zien. Die hebben we gezien, er zwommen er 2 bij elkaar die we goed konden volgen. Verderop zwommen er ook nog een paar, daarvan kwam er ééntje helemaal uit het water gesprongen en met een grote plons er weer in. Zelf heb ik het niet gezien, stond net met de verrekijker naar die andere walvissen te kijken. We hebben er denk ik wel 7 zien zwemmen, gewoon langs de kust. Het was ook heerlijk weer, dus de vesten en jassen konden uit. Super gaaf om al lopend langs de kust gewoon walvissen te zien zwemmen. In Hermanus hebben we wat gedronken en een sandwich gegeten, heerlijk buiten op het terras uitkijkend over de oceaan. Met de taxi zijn we terug gegaan. Om 13.30 uur moesten we ons melden bij de whale watch company. We waren ruim op tijd en konden nog even in de haven kijken en zijn een stukje de pier opgelopen. Na wat uitleg en veiligheidsinstructies liepen we naar de boot. We zaten met ongeveer 30 mensen op die boot. Eerst een stukje de haven uitgevaren en na 20 minuten zagen we al een groepje parende walvissen. Dat is waarvoor ze uit Antarctica naar Hermanus komen zwemmen, voor het paren en om jongen te krijgen in warmer water. Er lagen er 3 dichtbij elkaar, af en toe kwamen ze een stuk uit het water. We waren heel dichtbij, je hoorde ze ook heel goed. Geweldig om zo dichtbij die enorme, 16 meter lange, dieren te zijn. Een goede foto maken is wel lastig. Je bent steeds te laat voor die mooie staart of als ze uit het water komen. Maar we hebben het allemaal wel heel goed kunnen zien. Heel bijzonder, deze hele reis eigenlijk. Al zoveel gezien, eerst in het Kruger en nu hier op zee.
Weer terug in de haven hebben we nog wat gedronken en toen zijn we terug naar onze lodge gelopen. Daar nog even bij het zwembad gezeten en toen nog een spelletje gedaan. Mel en Eef hebben al 3 keer gewonnen van ons. Dat schiet niet op zo. Vanavond hebben we heerlijk en gezellig gegeten. Het was een mooie bijzondere dag zo hier in Hermanus die we niet snel zullen vergeten.

• 20 Augustus 2017 - 13:12

RSchreuders:

Lieve Familie,
    Wat maken jullie een mooie reis.
    Bij ons komen er ook veel herinneringen boven.
    Het is heel herkenbaar,de gamedrive,waterfront,struisvogels,de prachtige natuur en de geweldige sterrenhemel ,walvissen enz
    Jullie hebben al veel gezien ,en inderdaad dat zullen jullie niet gauw vergeten.
    Hier gaat alles zijn gangetje ,de ene dag beter dan de andere,maar er zit nog steeds vooruit gang in.
    Genieten jullie lekker verder van de vakantie,
    Lieve groetjes Kees en Ria.